Tenth Avenue North frontman Mike Donehey released nieuwe single als voorproefje voor nieuwe album ‘Flourish’

Singer, songwriter, auteur en podcaster Mike Donehey gaat solo verder nadat na twee decennia Tenth Avenue North in 2020 het doek viel voor de band. Via crowdfunding bracht de voormalig Tenth Avenue North frontman in eigen beheer twee EP’s, Work Of Art en A Father And Two Sons, uit. 16 juli verscheen de nieuwe single met de titel ‘Glory I Couldn’t See’. Zijn nieuwe album Flourish wordt 27 augustus verwacht.

“Ik heb het album Flourish vernoemd naar een song die ik schreef over de pandemie van het afgelopen jaar. Ik wilde mijn vuist ballen en mijn stem laten horen in de scherpe strijd van mijn omstandigheden. Ik wilde mijn hart eraan herinneren dat echte bloei niet extern, maar intern is. Ik wilde mijzelf eraan herinneren dat hoewel hemel en aarde wijken, Christus voor altijd mijn kracht en mijn deel zal zijn. Ik zie er naar uit dat jullie alle 11 songs op dit album, dat 27 augustus 2021 zal verschijnen, kunnen horen”

“The song die nu verschenen is, ‘Glory I Couldn’t See’, gaat over het moment dat ik me realiseerde dat ik een slachtofferrol aannam. Boos en verdrietig over alle gecancelde tours en plannen, schreef ik samen met mijn vrienden Andrew en Chris deze song. Vanaf de eerste zin begon ik te huilen. Ik wist gewoon dat we bezig waren met iets heel bijzonders. En zo bleek deze song mijn anthem te worden voor de maanden die volgden. Ik ben buiten zinnen dat ik deze song eindelijk met jullie kan delen. Ik bid dat de song zal dienen als een waardevolle les die we mochten leren in 2020 en niet verloren zal gaan als we weer terug gaan naar “normaal” in 2021.”

[Bron: The Christian Beat]

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑